Debman.pl

Internetowe porady

Dowiedz się, kto dostaje poranne mdłości i kiedy się pojawia.

Niestety nudności i wymioty w czasie ciąży są dość powszechne; poranne mdłości dotykają około trzech czwartych kobiet w ciąży. Chociaż niektóre kobiety są bardziej podatne na to z powodu historii rodzinnej i innych czynników, naukowcy wciąż nie określili dokładnej przyczyny, chociaż wielu ekspertów uważa, że ​​jest to związane ze zmianami hormonalnymi w czasie ciąży. W szczególności jeden z głównych hormonów ciąży, zwany ludzką gonadotropiną kosmówkową (hCG), jest powszechnie uważany za głównego winowajcę — kobiety z wyższym poziomem tego hormonu są bardziej narażone na poranne mdłości (niektóre badania potwierdzają hipotezę hGC, ale naukowcy również znaleziono sprzeczne dowody).

Poranne mdłości zwykle zaczynają się na początku ciąży kobiety, w ciągu pierwszych dziewięciu tygodni u prawie wszystkich. Objawy mają tendencję do osiągania szczytu około 10 tygodni, a następnie zwykle ustępują po 14-16 tygodniach. W przypadku niektórych kobiet nudności i wymioty mogą utrzymywać się po tym czasie. Terminy są niezwykle zmienne, powiedział dr Robert Silver, profesor i przewodniczący położnictwa i ginekologii na Uniwersytecie Utah. Jeśli jednak nudności i wymioty rozpoczną się po dziewięciu tygodniach ciąży, poinformuj o tym swojego lekarza, aby mógł rozważyć inne możliwe schorzenia.

Zrozum, jak wygląda poranne mdłości.

Objawami porannych mdłości są oczywiście nudności i wymioty. Eksperci twierdzą, że chociaż nudności mogą trwać cały dzień, nie oczekuje się, że kobiety będą wymiotować przez cały dzień. Zauważają również, że matki powinny być w stanie zatrzymać przynajmniej trochę jedzenia i płynów. Istnieją inne potencjalne skutki porannych mdłości — na przykład możesz czuć się gorzej, gdy jesteś w ruchu (na przykład w samochodzie lub w autobusie), a silne zapachy mogą Ci przeszkadzać.

Oprócz swojego fizycznego wpływu, poranne mdłości mogą mieć żniwo ekonomiczne i emocjonalne. Kobiety mogą być zmuszone do opuszczania pracy lub mogą być mniej funkcjonalne ze względu na swoje objawy, czy to w biurze, czy w domu, opiekując się innymi. Niektórzy mogą czuć się odizolowani, jeśli ich objawy są tak silne, że nie mogą wyjść z domu. Mogą również zmagać się z kosztami medycznymi wizyt lekarskich i leków.

Wybór redaktora

Powrót do Stambułu, miejsca rywalizujących tożsamości. Poranne mdłości mają jednak pozytywny wpływ: naukowcy odkryli, że łagodne nudności i wymioty są związane z lepszymi wynikami ciąży. Wydaje się, że umiarkowane poranne mdłości mogą mieć działanie ochronne.

Eksperymentuj ze strategiami domowymi. Jeśli masz poranne mdłości, nie myśl, że po prostu musisz przez to cierpieć. Ale eksperci twierdzą, że być może trzeba będzie wypróbować różne strategie, zanim znajdziesz taką, która działa. Pamiętaj, że jeśli objawy nie są poważne, prawdopodobnie nie musisz się martwić. poznaj te rady

Myślę, że największym mitem jest to, że jeśli nie jesz 2000 kalorii dziennie, twoje dziecko ucierpi” – wyjaśnił dr Silver. „Posiadanie matek, które nie martwią się tak bardzo, jest prawdopodobnie najbardziej pomocną rzeczą”, o której należy wiedzieć.W przypadku łagodnych porannych mdłości, które nie wpływają znacząco na jakość życia, eksperci zalecają najpierw wypróbowanie terapii domowych,

Takich jak:

Stosowanie łagodnej diety. Pokarmy o większej zawartości białka i węglowodanów oraz mniejszej zawartości tłuszczu są często lepiej tolerowane, powiedział dr Hyagriv Simhan, profesor położnictwa, ginekologii i nauk o reprodukcji na University of Pittsburgh School of Medicine. Wypróbuj dietę BRAT (banany, ryż, mus jabłkowy, tosty).

Spożywanie małych, częstych posiłków w ciągu dnia. Eksperci zalecają sześć posiłków typu przekąska rozłożonych w ciągu dnia, zamiast trzech dużych posiłków. Dr Saha zalecał również spożywanie pokarmów stałych i picie płynów o różnych porach. „Nie siadaj, żeby zjeść kanapkę i dużą szklankę mleka” – powiedziała. „Skup się na jednej rzeczy, a potem spróbuj wprowadzić płyny”.

Zbyt dużo jedzenia może pogorszyć objawy, ale też zbyt mało jedzenia. Pusty żołądek może w rzeczywistości pogorszyć nudności. Spróbuj przynajmniej zjeść coś małego, jeśli możesz. „Jeśli węglowodany, takie jak krakersy, są wszystkim, co możesz tolerować, to w rzeczywistości jest to rozsądny cel” – powiedział dr Saha.

Unikaj zbytniego ruchu na pusty żołądek. Strona internetowa American College of Obstetricians and Gynecologists zaleca jedzenie krakersów lub tostów w łóżku przed porannym wstawaniem, aby nie ruszać się z pustym żołądkiem.

Zwracaj uwagę na swoje awersje i unikaj wyzwalaczy. Pikantne potrawy, a także silne zapachy, takie jak perfumy, chemiczne środki czyszczące i dym, są powszechnymi wyzwalaczami nudności.

Spróbuj użyć imbiru, niezależnie od formy, którą uważasz za najbardziej tolerowaną. Może to być herbata imbirowa, lizaki lub cukierki imbirowe lub kapsułki z imbirem. „Ginger faktycznie ma za sobą całkiem dobre dane, które wspierają jego stosowanie” – zauważył dr Saha.

Pozostań nawodniony. Jeśli zapach płynów przyprawia Cię o mdłości, spróbuj położyć napój na lodzie, przykryć go pokrywką i wypić przez słomkę.

Przyjmuj witaminy prenatalne w dowolnym czasie

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.